Monday 23 December 2013

December!!

Assalamualaikum..
Lama nya Mama tak post anything kat blog kan. Ni semua gara-gara malas tak ingat punya. Akibatnya terpaksa la Mama buat rumusan je sepanjang Dec 2013
.
Bermula dengan 1st week of Dec, wedding Shafiq. Jadi Mama agak menyibukkan diri untuk contribute pape yg patut dengan membawa perut yang agak sarat dah waktu tu. Alhamdulillah anak Mama ni behave sangat dan kuat layan je Mama bz buat keje. Masa tu maybe perut nampak dah sarat sampai ramai yang predict seminggu je lagi baby akan keluar. Hehehe..sabar..sabar...

Next..untuk 2nd week of Dec pulak, Amy's eday. So berkumpul lah di Subang Alam ramai-ramai. Dan seperti dijangkakan ramai yang akan seriau melihat babybump yang semakin besaaar! Hehehe.. Opah siap cakap dah ke bawah sangat ni perut tu.. Haihh..lagi la saspen.. Saba2 lagi 3+ minggu lebih till edd ni..kataku dalam hati.

Untuk minggu ketiga bln dec, terjadi lah false alarm. Hehehe..Baby bikin gempak. Family Pilah ada kat sini nak shopping last for baby. So we all pon ke ioi Mall..banyak je mata-mata yang memerhatikan Mama mungkin they all berkata "Ish dia ni..x padan nak meletop dah..berjalan lagi!"

Lepas puas bershopping, balik rumah Mama nak mandi. Tetiba jatuh seketul discharge. Mama terkejut la sebab tak pernah jadi macam tu. Mak kata itu tanda dia suruh mandi dan ke hospital we go!
Masa tu family SP tak ada, ke Hatyai saja berjalan. Dengan mendapat call kata ada tanda tu family SP bergegas balik ke Malaysia. Kesah Mama di LR pulak midwife check CTG monitor contraction semua dalam sejam juga la dia kata takde pape semua nya mcm biasa nothing to worry. Maka balik la ke rumah. Tapi for your info,baby bagi warning dekat family SP utk blk ke Msia. Sebabnya esok kat border ada bombing. Syukur Alhamdulillah. Bijak anak Mama ni..

Then..tiba la minggu ke empat Dec 2013......

****to be continued****
With Ibu, Mak and Angah at Syafiq's reception
With Opah at Amy's E-day
With my beloved husband
Ini malam false alarm.. Nampak tak hidung kembang semangkuk?

No comments:

Post a Comment